Dynamite Entertainment jeszcze przed rozpoczęciem festiwalu zaprezentowało lwią część swoich zapowiedzi. I rozmachu Nickowi Barrucciemu odmówić nie można. W planach Dynamite znalazło się sporo interesujących projektów, z komiksowym rebootem kultowego „Army of Darkness” w wykonaniu Steve`a Nilesa (scenariusz) i Dennisa Calero (rysunki) na czele. Jeden z najpopularniejszych twórców komiksowego horroru rozpoczyna swoją przygodę z Ashem dokładnie tam, gdzie filmowi twórcy kończą. Niles zapowiada, że jego kontynuacja jednej z najbardziej kultowych marek popkultury będzie znacznie bardziej mroczniejsza, iż oryginał. „Ash and the Army of Darkness” (bo tak zatytułowany będzie nowy on-going) rozgrywać się będzie w mrokach średniowiecza, w XIV wieku. Całość ma mieć przynajmniej 12 odcinków, a dla Nilesa (który jest wielkim fanem i „Evil Dead”, i „Army of Darkness”) nowy projekt jest wręcz spełnieniem marzeń. Autor „Criminal Macabre” czy „30 Days of Night” doskonale odnalazł się w świecie stworzonym przez Sama Raimiego, gdzie groza pomieszana jest z humorem i satyrą.
Wśród nowych licencji nabytych przez wydawnictwo znalazły się trzy, znane z małego ekranu, tytuły. Swojego piątego sezonu doczekają się „Heroes”, w komiksie powróci również „The Twilight Zone” oraz pojawi się całkiem świeży animowany serial „Bob`s Burgers”. Produkowany przez Foxa serial z powodzeniem rywalizuje z takimi markami, jak „The Simpsons” czy „Family Guy”. Na razie nie wiadomo, kto zajmie się jego komiksową wersją, w przeciwieństwie do pozostałych dwóch. Kontynuacja „Herosów”, swego czasu popkulturowego fenomenu, którego twórca w pewnym momencie się pogubił, pisana będzie przez Cullena Bunna, a „Strefy Mroku” – J. Micheala Straczynskiego. Mnie bardziej interesuje ta druga pozycja, choćby poprzez nazwisko autora. Nowa, komiksowa seria „Twilight Zone” ma czerpać pełnymi garściami z klasycznego serialu CBS z lat 1959-1964 i mam nadzieję, że w rękach scenarzysty, który miał już do czynienia z jedną z najsłynniejszych amerykańskich produkcji telewizyjnych, spełni pokładane w niej nadzieje. Całość ma zamknąć się w 12 zeszytach, które podzielone będą na trzy czteroczęściowe epizody. Nie wiadomo jeszcze kto zajmie się oprawą graficzną.
Czekają nas również również interesujące reedycje. Nowego wydania doczeka się „Ostatnie kuszenie”. Znany także polskiemu czytelnikowi album napisany przez Neila Gaiman z rysunkami Micheala Zulliego związany z postacią i muzyką Alice`a Coopera pierwotnie został opublikowana przez Marvela w zeszytach, a potem zebrany w trejda przez Marvela. Teraz, Nick Barrucci z okazji dwudziestej rocznicy premiery „The Last Temptation”, przygotuje wyjątkową, zremasterowaną i pokolorowaną reedycję. Drugim tytułem, który doczeka się podobnego potraktowania będzie „The Heart of the Beast”. Zapomniany nieco dziś horror rozgrywający się w środowisku współczesnej artystycznej bohemy Nowego Jorku w wykonaniu Deana Motter, Judith Dupre i (malującego!) Sean Phillipsa zapowiada się frapująco. Gotycka opowieść grozy z lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku, na łamach której Phillips dał się poznać amerykańskiej publiczności po raz pierwszy, zostanie wznowiona w ekskluzywnym formacie.
Należy jeszcze wspomnieć o trzech autorskich projektach, które ukażą się pod szyldem Dynamite James Robinson („Starman”, „Justice Society of America”, „Earth 2”) pracuje nad kryminalnym romansem „Grand Passion”, Peter Milligan („X-Statix”, „Hellblazer”, „Enigma”) pisze „Terminal Hero”, a Duane Swierczynski („Bloodshot”, „Birds of Prey”, „Immortal Iron-Fist”) zadebiutuje w linii Dynamite Crime serią „Ex-Con”. Scenarzysta tego ostatniego niechętnie dzieli się szczegółami dotyczącymi jego najnowszego projektu. Wiadomo, że będzie więzienie, skazaniec, któremu życie uratował tajemniczy mafijny boss, zobowiązanie i utknięcie pomiędzy młotem, a kowadłem. Komiks ma być bliski swoją estetyką sensacyjnemu kinu lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku. Natomiast „Grand Passion” ma być kolejną reinterpretacją klasycznego motywu Romea i Julii. On jest policjantem, ona – przestępcą. Pisane jest im być razem. Z tej fuzji czarnego kryminału i typowego romansidła ma wyjść zaskakująca, brutalna i seksowna opowieść. Robinson próbuje swoich sił z gatunkiem i estetyką, które są dla niego obce. Jaki będzie tego efekt?
Po raz pierwszy w swojej amerykańskiej karierze Peter Milligan stworzy komiks poza „wielką dwójką”. Brytyjski scenarzysta w barwach Dynamite Entertainment pracuje nad „Terminal Hero”. I jak to zwykle w przypadku milliganowych projektów bywa seria zapowiada się... dziwaczne. Historia skupiona na Rory`m, opowiada o losach człowieka, walczący z czasem o swoje życie. Choć komiks będzie utrzymany w konwencji science-fiction, bliżej mu będzie do thrillerów Stephena Kinga, a do tego wszystkiego dodać trzeba... Boba Marley`a. Ale dlaczego i w jaki sposób muzyka jamajskiego króla reggae „gra” w „Terminal Hero” - tego scenarzysta zdradzić nie chciał. Rysunkami w serii zajmie się znakomity Jae Lee, a całość zapowiada się tak, jakby Milligan wracał do formy.
Z okazji 40-tych urodzin Czerwona Sonia zamiast wizyty w SPA i imprezy z koleżankami dostanie czteroczęściową mini-serię w całości napisaną przez kobiety. „Legends of Red Sonja” będzie mieć formę antologii, w której swoje talenty zaprezentują między innymi Gail Simone (scenarzystka regularnego on-goinga), Devin Grayson, Rhianna Pratchett, Leah Moore, Tamora Pierce, Nancy Collins, Meljean Brooks, Kelly Sue DeConnick, Mercedes Lackey i Marjorie Liu. Fanów wielkich robotów z pewnością rozpali wieść o zbliżającym się crossoverze pomiędzy markami „Robotech” i „Voltron”. Wiadomości z obozu Dynamite zamyka Howard Chaykin, który pilotował będzie powrót Shadowa, kolejnego, klasycznego pulpowego herosa. Zasadniczo „The Shadow: Midnight in Moscow” będzie prequelem mini-serii „The Shadow: Blood & Judgment”, którą Chaykin napisał jeszcze dla DC Comics, w 1984 roku.
Ekskluzywne edycje „Artist`s Edition” okazały się prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Pomysł IDW Publishing na prezentowanie klasycznych i/lub kultowych komiksów w formie najbliższej tego, co wyszło spod ręki ich autorów został przez czytelników kupiony (nawet pomimo dość wygórowanej ceny). W San Diego Scott Dunbler, redaktor naczelny kolekcji, zapowiedział kolejne pozycje. W wersji „AE” zadebiutuje „Maxx” Sama Kietha, jednego z najpopularniejszych komiksów Image z lat dziewięćdziesiątych. Edycja zbierze pierwszych sześć zeszytów serii. W planach jest również drugi album Człowieka-Pająka według Johna Romity Sr., zbiór klasycznych okładek Marvela z lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych „Weird Worlds” Basila Wolvertona i powieść graficzna „Star Slammers” Walta Simonsona, a także „Bone” Jeffa Smitha wzbogacony o premierowy materiał. Przebojem formatu może okazać się album „Hellboy in Hell” Mike`a Mignoli. Pięcioczęściowa mini-seria, która zmieniła status quo Rogatego zostanie wzbogacona o pierwsze dwie historie z En Anung Ramą opublikowane na łamach „Dark Horse Presents” oraz „The Corpse” (prywatny faworyt Dunblera). Album ma ukazać się już latem, a jeśli publikacja okaże się sukcesem, czeka nas więcej Piekielnego Chłopca w wersji „Artist`s Edition”.
Podczas panelu dotyczącego Vertigo Shelly Bond być może dała do zrozumienia, że Grant Morrison (oraz Peter Milligana – ale to już wiemy) znowu będzie pracował w barwach jej imprintu. Na innym spotkaniu Bob Wayne jak ognia unikał komentowania możliwości powrotu „Doom Patrol”. Wystarczy dodać dwa do dwóch i plotka gotowa – czyżby Morrison szykował powrót jednej ze swoich najsłynniejszych serii? W kuluarach mówi się prędzej o nowej serii „Seaguy`a”, natomiast „Doom Patrol” miałoby powrócić za sprawą… Toma Taylora, znanego polskiemu czytelnikowi z „Teczki”. Wśród innych wypowiadanych półgębkiem i kompletnie niepotwierdzonych informacji warto wspomnieć (kolejny raz!) o on-goingu Sinestra czy/i Żółtego Korpusu. Autorem one-shota z okazji „Forever Evil” z największym przeciwnikiem Hala Jordana jest Matt Kindt. W tym przypadku można się jeszcze powołać na casus Jeffa Lemire`a, który przed przejęciem „Green Arrowa” paradował na konwencie w koszulce ze Szmaragdowym Łucznikiem. Zgadnijcie w jakiej koszulce w San Diego pojawił się Kindt. Z kolei Geoff Johns robił aluzje do nowego on-goinga z Shazamem (do jego skryptu?) i Booster Goldem (pisanym przez Dana DiDio?).
Właśnie, Vertigo. Spotkanie dotyczące jednego z najbardziej zasłużonych imprintów w amerykańskim komiksie upłynęło pod szyldem „Defy”. Nie tylko ilustruje on sytuację, w jakiej znalazł się wydział Bond, ale ma być również słowem-kluczem w poszczególnych seriach. Scott Snyder zapowiedział antologię komiksów związanych ze światem „Amerykańskiego Wampira”. Jak ma ona w praktyce wyglądać – nie zdradził, ale wymienił kilka nazwisk. Becky Cloonan ma przygotować historię w klimacie „Chciwości” Ericha von Stroheima, swoje dwa grosze ma dorzucić Jason Aaron, a Gabriel Bá i Fabio Moon stworzą opowieść, w której w tle przygrywać będzie jazz. Wkrótce ukaże się „Encyklopedia Baśni”. Jej autorem będzie Jess Nevins, który podejmie się zdemaskowania każdej z postaci serii, a Bill Willingham i Mark Buckingham dostarczą ekskluzywne komentarze. I jeszcze ciekawostka – pierwszy numer „Trillium”, nowego komiksu Jeffa Lemire`a, będzie miał formę… flipbooka. Narracja będzie prowadzona symetryczne, niejako z dwóch stron – bohaterem jednej będzie naukowiec z dalekiej przyszłości, drugiej – poszukiwać z przeszłości. Lemire planuje, aby każdy numer jego nowej serii zaskakiwał tego typu zabiegiem. Fajnie!
Wśród nowych licencji nabytych przez wydawnictwo znalazły się trzy, znane z małego ekranu, tytuły. Swojego piątego sezonu doczekają się „Heroes”, w komiksie powróci również „The Twilight Zone” oraz pojawi się całkiem świeży animowany serial „Bob`s Burgers”. Produkowany przez Foxa serial z powodzeniem rywalizuje z takimi markami, jak „The Simpsons” czy „Family Guy”. Na razie nie wiadomo, kto zajmie się jego komiksową wersją, w przeciwieństwie do pozostałych dwóch. Kontynuacja „Herosów”, swego czasu popkulturowego fenomenu, którego twórca w pewnym momencie się pogubił, pisana będzie przez Cullena Bunna, a „Strefy Mroku” – J. Micheala Straczynskiego. Mnie bardziej interesuje ta druga pozycja, choćby poprzez nazwisko autora. Nowa, komiksowa seria „Twilight Zone” ma czerpać pełnymi garściami z klasycznego serialu CBS z lat 1959-1964 i mam nadzieję, że w rękach scenarzysty, który miał już do czynienia z jedną z najsłynniejszych amerykańskich produkcji telewizyjnych, spełni pokładane w niej nadzieje. Całość ma zamknąć się w 12 zeszytach, które podzielone będą na trzy czteroczęściowe epizody. Nie wiadomo jeszcze kto zajmie się oprawą graficzną.
Czekają nas również również interesujące reedycje. Nowego wydania doczeka się „Ostatnie kuszenie”. Znany także polskiemu czytelnikowi album napisany przez Neila Gaiman z rysunkami Micheala Zulliego związany z postacią i muzyką Alice`a Coopera pierwotnie został opublikowana przez Marvela w zeszytach, a potem zebrany w trejda przez Marvela. Teraz, Nick Barrucci z okazji dwudziestej rocznicy premiery „The Last Temptation”, przygotuje wyjątkową, zremasterowaną i pokolorowaną reedycję. Drugim tytułem, który doczeka się podobnego potraktowania będzie „The Heart of the Beast”. Zapomniany nieco dziś horror rozgrywający się w środowisku współczesnej artystycznej bohemy Nowego Jorku w wykonaniu Deana Motter, Judith Dupre i (malującego!) Sean Phillipsa zapowiada się frapująco. Gotycka opowieść grozy z lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku, na łamach której Phillips dał się poznać amerykańskiej publiczności po raz pierwszy, zostanie wznowiona w ekskluzywnym formacie.
Należy jeszcze wspomnieć o trzech autorskich projektach, które ukażą się pod szyldem Dynamite James Robinson („Starman”, „Justice Society of America”, „Earth 2”) pracuje nad kryminalnym romansem „Grand Passion”, Peter Milligan („X-Statix”, „Hellblazer”, „Enigma”) pisze „Terminal Hero”, a Duane Swierczynski („Bloodshot”, „Birds of Prey”, „Immortal Iron-Fist”) zadebiutuje w linii Dynamite Crime serią „Ex-Con”. Scenarzysta tego ostatniego niechętnie dzieli się szczegółami dotyczącymi jego najnowszego projektu. Wiadomo, że będzie więzienie, skazaniec, któremu życie uratował tajemniczy mafijny boss, zobowiązanie i utknięcie pomiędzy młotem, a kowadłem. Komiks ma być bliski swoją estetyką sensacyjnemu kinu lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku. Natomiast „Grand Passion” ma być kolejną reinterpretacją klasycznego motywu Romea i Julii. On jest policjantem, ona – przestępcą. Pisane jest im być razem. Z tej fuzji czarnego kryminału i typowego romansidła ma wyjść zaskakująca, brutalna i seksowna opowieść. Robinson próbuje swoich sił z gatunkiem i estetyką, które są dla niego obce. Jaki będzie tego efekt?
Po raz pierwszy w swojej amerykańskiej karierze Peter Milligan stworzy komiks poza „wielką dwójką”. Brytyjski scenarzysta w barwach Dynamite Entertainment pracuje nad „Terminal Hero”. I jak to zwykle w przypadku milliganowych projektów bywa seria zapowiada się... dziwaczne. Historia skupiona na Rory`m, opowiada o losach człowieka, walczący z czasem o swoje życie. Choć komiks będzie utrzymany w konwencji science-fiction, bliżej mu będzie do thrillerów Stephena Kinga, a do tego wszystkiego dodać trzeba... Boba Marley`a. Ale dlaczego i w jaki sposób muzyka jamajskiego króla reggae „gra” w „Terminal Hero” - tego scenarzysta zdradzić nie chciał. Rysunkami w serii zajmie się znakomity Jae Lee, a całość zapowiada się tak, jakby Milligan wracał do formy.
Z okazji 40-tych urodzin Czerwona Sonia zamiast wizyty w SPA i imprezy z koleżankami dostanie czteroczęściową mini-serię w całości napisaną przez kobiety. „Legends of Red Sonja” będzie mieć formę antologii, w której swoje talenty zaprezentują między innymi Gail Simone (scenarzystka regularnego on-goinga), Devin Grayson, Rhianna Pratchett, Leah Moore, Tamora Pierce, Nancy Collins, Meljean Brooks, Kelly Sue DeConnick, Mercedes Lackey i Marjorie Liu. Fanów wielkich robotów z pewnością rozpali wieść o zbliżającym się crossoverze pomiędzy markami „Robotech” i „Voltron”. Wiadomości z obozu Dynamite zamyka Howard Chaykin, który pilotował będzie powrót Shadowa, kolejnego, klasycznego pulpowego herosa. Zasadniczo „The Shadow: Midnight in Moscow” będzie prequelem mini-serii „The Shadow: Blood & Judgment”, którą Chaykin napisał jeszcze dla DC Comics, w 1984 roku.
Ekskluzywne edycje „Artist`s Edition” okazały się prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Pomysł IDW Publishing na prezentowanie klasycznych i/lub kultowych komiksów w formie najbliższej tego, co wyszło spod ręki ich autorów został przez czytelników kupiony (nawet pomimo dość wygórowanej ceny). W San Diego Scott Dunbler, redaktor naczelny kolekcji, zapowiedział kolejne pozycje. W wersji „AE” zadebiutuje „Maxx” Sama Kietha, jednego z najpopularniejszych komiksów Image z lat dziewięćdziesiątych. Edycja zbierze pierwszych sześć zeszytów serii. W planach jest również drugi album Człowieka-Pająka według Johna Romity Sr., zbiór klasycznych okładek Marvela z lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych „Weird Worlds” Basila Wolvertona i powieść graficzna „Star Slammers” Walta Simonsona, a także „Bone” Jeffa Smitha wzbogacony o premierowy materiał. Przebojem formatu może okazać się album „Hellboy in Hell” Mike`a Mignoli. Pięcioczęściowa mini-seria, która zmieniła status quo Rogatego zostanie wzbogacona o pierwsze dwie historie z En Anung Ramą opublikowane na łamach „Dark Horse Presents” oraz „The Corpse” (prywatny faworyt Dunblera). Album ma ukazać się już latem, a jeśli publikacja okaże się sukcesem, czeka nas więcej Piekielnego Chłopca w wersji „Artist`s Edition”.
Podczas panelu dotyczącego Vertigo Shelly Bond być może dała do zrozumienia, że Grant Morrison (oraz Peter Milligana – ale to już wiemy) znowu będzie pracował w barwach jej imprintu. Na innym spotkaniu Bob Wayne jak ognia unikał komentowania możliwości powrotu „Doom Patrol”. Wystarczy dodać dwa do dwóch i plotka gotowa – czyżby Morrison szykował powrót jednej ze swoich najsłynniejszych serii? W kuluarach mówi się prędzej o nowej serii „Seaguy`a”, natomiast „Doom Patrol” miałoby powrócić za sprawą… Toma Taylora, znanego polskiemu czytelnikowi z „Teczki”. Wśród innych wypowiadanych półgębkiem i kompletnie niepotwierdzonych informacji warto wspomnieć (kolejny raz!) o on-goingu Sinestra czy/i Żółtego Korpusu. Autorem one-shota z okazji „Forever Evil” z największym przeciwnikiem Hala Jordana jest Matt Kindt. W tym przypadku można się jeszcze powołać na casus Jeffa Lemire`a, który przed przejęciem „Green Arrowa” paradował na konwencie w koszulce ze Szmaragdowym Łucznikiem. Zgadnijcie w jakiej koszulce w San Diego pojawił się Kindt. Z kolei Geoff Johns robił aluzje do nowego on-goinga z Shazamem (do jego skryptu?) i Booster Goldem (pisanym przez Dana DiDio?).
Właśnie, Vertigo. Spotkanie dotyczące jednego z najbardziej zasłużonych imprintów w amerykańskim komiksie upłynęło pod szyldem „Defy”. Nie tylko ilustruje on sytuację, w jakiej znalazł się wydział Bond, ale ma być również słowem-kluczem w poszczególnych seriach. Scott Snyder zapowiedział antologię komiksów związanych ze światem „Amerykańskiego Wampira”. Jak ma ona w praktyce wyglądać – nie zdradził, ale wymienił kilka nazwisk. Becky Cloonan ma przygotować historię w klimacie „Chciwości” Ericha von Stroheima, swoje dwa grosze ma dorzucić Jason Aaron, a Gabriel Bá i Fabio Moon stworzą opowieść, w której w tle przygrywać będzie jazz. Wkrótce ukaże się „Encyklopedia Baśni”. Jej autorem będzie Jess Nevins, który podejmie się zdemaskowania każdej z postaci serii, a Bill Willingham i Mark Buckingham dostarczą ekskluzywne komentarze. I jeszcze ciekawostka – pierwszy numer „Trillium”, nowego komiksu Jeffa Lemire`a, będzie miał formę… flipbooka. Narracja będzie prowadzona symetryczne, niejako z dwóch stron – bohaterem jednej będzie naukowiec z dalekiej przyszłości, drugiej – poszukiwać z przeszłości. Lemire planuje, aby każdy numer jego nowej serii zaskakiwał tego typu zabiegiem. Fajnie!
1 komentarz:
"Wiadomości z obozu Dynamite zamyka Howard Chaykin, który pilotował będzie powrót Shadowa, kolejnego, klasycznego pulpowego herosa." - powrót? Przecież The Shadow już niemal dwa lata widnieje w ofercie Dynamite ;) Chaykin po prostu wraca do własnej interpretacji tej postaci
Prześlij komentarz