Wiadomości na temat "przyszłości" Tytusa, Romka i A`Tomka ciąg dalszy - całkiem niedawno pisałem, że coś "może być na rzeczy" w kwestii ewentualnej netflixyzacji komiksu Papcia Chmiela przez studio animacji Ego Film, a teraz w magazynie branżowym "Press" czytamy o planach Wydawnictwo Prószyński. To właśnie do niego należy licencja na wykorzystanie wizerunku TRiA i wszyscy pamiętamy Jarosława Boberka i reklamy MediaMarkt. "Wydawnictwo po uregulowaniu zagadnień prawnych dotyczących wykorzystania praw do wizerunku postaci komiksu "Tytus, Romek i A’Tomek" ogłasza, że jest gotowe na współpracę z innymi podmiotami na rynku" - podaje "Press". Wierzymy, że siła brandu, przyjazne, niekontrowersyjne i ciepłe skojarzenia z legendarną już marką pozwolą na zbudowanie kampanii wokół postaci głównych bohaterów" - komentowała Małgorzata Marzec-Teodorczyk, szefowa działu marketingu Prószyńskiego. "Od dawna mieliśmy wiele zapytań na temat współpracy komercyjnej, głównie z branż FMCG, farmaceutycznej, spożywczej, odzieżowej, gamingowej i finansowej. Dziś, po uregulowaniu wszelkich zagadnień prawnych, jesteśmy na taką współpracę gotowi" - uzupełnia.
Poczta Polska i Fundacja Kreska im. Janusza Christy zaprezentowały znaczek z okazji 50-lecia Kajka i Kokosza. Uroczysta prezentacja tego wydawnictwa filatelistycznego odbyła się w centrum konferencyjnym Międzynarodowych Targów Gdańskich "Amber Expo" 27 maja 2022 roku. Znaczek odsłonili wspólnie prezes Fundacji Kreska im. Janusza Christy, Paulina Christa, oraz wiceprezes Poczty Polskiej, Wiesław Włodek. Jak czytamy na oficjalnej stronie fundacji:
Walor wydany będzie w bloku. W polu znaczka widnieją postaci Kajka i Kokosza oraz smoka Milusia, a w polu bloku znaleźli się Jaga, Łamignat, Lubawa oraz Mirmił. Walor wystąpi w dwóch formach wydawniczych – perforowanej i nieperforowanej, obie będą numerowane. Znaczek nieperforowany wyprodukowany został w nakładzie 6 tys. szt. w specjalnym folderze komercyjnym. 31 maja pojawi się także w sprzedaży koperta pierwszego dnia obiegu, na której widnieje okładka lektury szkolnej do 4 klasy „Szkoła latania”.
"Emisja znaczka pocztowego to dla mnie osobisty sukces. Co ważne od samego początku pomysł wsparły rzesze fanów komiksu i środowisko filatelistów w Polsce. Dziękuję za to i wiem, że dziadek byłby po raz kolejny dumny z nas wszystkich dumny. Bardzo się cieszę, że uniwersum Janusza Christy tak się rozrasta. W ostatnich dwóch latach powstał serial animowany, musicial, wydania zbiorcze komiksu Kajko i Kokosz, a teraz znaczek pocztowy. Serce rośnie!" - komentowała Paulina Christa.
Wiceprezes Poczty Polskiej poinformował, że przygotowanie znaczka do emisji trwały dwa lata. "To standardowa procedura. Każdy może zgłosić dany projekt znaczka. Później trafia on do komisji filatelistyki, która sprawdza czy tematy się powielają". Poczta Polska każdego roku wydaje od 50 do 100 nowych znaczków, upamiętniając w ten sposób tematy związane nie tylko z ważnymi wydarzeniami historycznymi czy zasłużonymi postaciami, ale także z literaturą. Co, jak co ale komiksy Christy trwale zapisały się na kartach polskiej literatury i stanowią element naszego dziedzictwa kulturalnego.
W zasadzie bez żadnego echa z sieci znikła Gildia Komiksu. O ile się nie mylę, na początku kwietnia 2022 roku z sieci wyparował wiodący (swego czasu!) serwis, będący jednocześnie potężną bazą informacji o komiksie w naszym kraju. Już sam ten fakt jest dość smutny, ale jeszcze smutniejsze wydaje mi się to, że tak niewiele osób to obeszło. Może się mylę, ale w zasadzie komiksowe media (o ile jeszcze jakieś istnieją) ten fakt solidarnie przemilczały, nie spotkałem się z żadnymi dyskusjami na ten temat, ot kilka osób "ze środowiska" tu i ówdzie zwróciły na to uwagę. Szkoda portalu, szkoda, że taka marka skończyła się w taki sposób, szkoda tej tytanicznej pracy, jaką redakcja kierowana przez Jacka Gdańca wykonała przez te długie lata. Szkoda, że nie znalazł się sposób, żeby jakoś ocalić Gildię. W zasadzie sam nie wiem czego zabrakło, pieniędzy, woli czy czegoś jeszcze innego i chce uniknąć spekulowania na ten temat.
Jeż Jerzy rozpoczął współpracę z marką/sklepem odzieżowym Bidulem oraz markami Prosto i Nibiru Skateboards. W efekcie jeden z najpopularniejszych, współczesnych bohaterów komiksowych "wyląduje" na koszulkach, deskorolkach i bluzach. Tomasz Leśniak i Rafał Skarżycyki, twórcy Jerzego, przygotowali specjalną grafikę, która pojawi się na limitowanej serii odzieży JJ X BIDUL + PROSTO oraz na deskorolkach Nibiru. Zamówienia będą zbierane przez najbliższy miesiąc na oficjalnej stronie sklepu i można je składać do 23 czerwca 2022. Produkcja ma ruszyć dzień później, a zakończyć się 26 lipca (odzież) i 15 sierpnia (deski). Producenci kuszą klientów tym, że jeżowe rzeczy pojawią się tylko w ramach tej kolekcji, a później znikną bezpowrotnie i nie będzie można ich już nigdzie kupić.
27 lipca 2022 roku ukaże się premierowy numer "Bloodborne: Lady of the Lanterns", a o jego oprawę graficzną zadba nasz rodak, Piotr Kowalski. Dla polskiego rysownika nie będzie to pierwszyzna, tylko kolejny projekt związany z grową marką From Software. Kowalski ma już na swoim koncie "The Death of Sleep" (#1-4), "The Healing Thirst" (#5-8), "A Song of Crows" (#9-12) oraz "The Veil Torn Asunder". Za scenariusz najnowszej, czteroczęściowej mini-serii na motywach "Bloodborne" odpowiada Cullen Bunn, a punktem wyjścia fabuły ma być powrót do Yharnam, do którego przybywają Łowcy , aby walczyć z dziwaczną epidemią, która ogarnęła miasto. Dodam jeszcze, że na naszym rynku komiksy "Bloodborne" publikuje Egmont.
Pozostając jeszcze w temacie "naszych" zagranicą - 31 sierpnia 2022 roku nakładem Dark Horse Comics ukaże się drugi tom zbiorczego wydania "Witchera" w wersji "Library Edition". W środku znajdą się komiksy z Wieśkiem napisane przez Bartosza Sztybora i Aleksandrę Motykę z ilustracjami Marianny Strychowskiej, Amady Mir, Vanesy R. Del Rey, Nil Vendrell. "Ekskluzywne" wydanie będzie zbierać trzy większe historie ("The Witcher: Of Flesh and Flame", "The Witcher: Fading Memories", "The Witcher: Witch’s Lament" - wszystkie wyszły w PL) oraz krótszą historyjkę, która ukazała się z okazji Free Comic Book Day w 2021 ("Witcher: Once Upon a Time in the Woods"). Nie zabraknie także bonusów, a całość, jak na "Library Edition" przystało, będzie miało powiększony format. Cena? 50 dolarów bez jednego centa.
W czerwcu na Facebooku Kolorowych co rano będę gościć Paula Pope`a, autora całkiem niedawno wydanego "Heavy Liquid" (Non Stop Comics), który polskiemu czytelnikowi jest znany także z "Battling Boy`a" (Kultura Gniewu), "Batman: Rok 100" (Egmont) oraz "Wielkiego Escapo" (Wydawnictwo Komiksowe). Urodzony w Philadelphii amerykański artysta komiksowy to twórca, który w swoich pracach godzi wpływy zarówno japońskie, jak i europejskie z mocno amerykańską szkołą robienia komiksu. Wśród swoich inspiracji wymienia takie nazwiska, jak Kirby i Tooth, ale również Herge`a czy Daniela Torresa lub Hugo Pratta. Artysta określany "Jimem Morrisonem komiksu" wciąż pozostaje jednym z najgorętszych nazwisk w branży, a wizualnie nada potrafi wgnieść w ziemię. Mam nadzieję, że w czerwcowe poranki przekonacie się, dlaczego te wszystkie pochwały są jak najbardziej na miejscu!
POD SKRYPTEM: Tak, jak stoi w nagłówku, kiedy czytacie to wydanie Komix-Expressu ja prawdopodobnie byczę się na plaży. Także przez najbliższy tydzień Kolorowe zapadają w łagodny sen. Kilka rzeczy zostało zaplanowanych wcześniej, więc jakiś tam ruch zostanie zachowany, szczególnie na FB, ale na pełnej wracam dopiero na początku czerwca. W roboczych czeka kilka rozgrzebanych projektów, odbyłem kilka interesujących rozmów, także ten - liczę, że będzie się działo!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz