Piotr Kowalski dostał kolejną fuchę w Marvelu! Tym razem polski rysownik, który dla Domu Pomysłów realizuje "Hulka" z linii Marvel Knights, zatrudniony został przy "What If: Age of Ultron". W ramach pięcioczęściowej mini-serii zaprezentowane zostaną wydarzenia, które mogły mieć miejsce na Ziemi-616, gdyby historia znana z łam "Age of Ultron" potoczyła się nieco inaczej. Kowalski zilustruje numer czwarty, którego bohaterem będzie Frank Castle. Scenariuszem całości "What If: Age of Ultron" zajmie się Joe Keatinge, z którym nasz rodak współpracował przy wspomnianym Hulku, a rzeczony zeszyt ukaże się 23 kwietnia. Cieszy, że w Marvelu dalej chcą Kowalskiego martwi, że przydzielono mu tytuł, który ma jeszcze mniejsze znaczenie, niż jego poprzedni projekt. Pozostając w temacie "sukcesy polskich twórców zagranicą" - "Fugazi Music Club" Marcina Podolca rusza na podbój europejskich rynków!
Prawa do publikacji ostatniego albumu Podolca kupiły dwa wydawnictwa - Bao Publishing oraz Gallimard Jeunesse. To pierwsze operuje na rynku włoskim, a drugie - frankofońskim. "Transakcja" doszła do skutku dzięki zaangażowaniu Szymona Holcmana z Kultury Gniewu i Nicolasa Grivela z Nicolas Grivel Agency. Jak sam Kolec pisze na swoim blogu album ma ukazać się w pierwszej połowie przyszłego roku. Wypada pogratulować autorowi i życzyć sukcesów na obu rynkach! Ale to jeszcze nie wszystko, bo pewien jeż wybiera się za wielką wodę. 9 kwietnia swoją premierę miał pierwszy anglojęzyczny album z przygodami Jeża Jerzego w formie cyfrowej. "George the Hedgehog" trafił na Comixology, która jak wiadomo jest największą tego typu platformą dostępu do niepapierowych komiksów. Przyznam szczerze, że nie umiem dojść ile stron i jakie historie zawiera kosztujący 99 centów "issue 1" serii Tomasza Leśniaka i Rafała Skarżyckiego, ale mam nadzieję, że polski rodzynek nie zginie w natłoku innych pozycji.
Wystawy, wystawy, wystawy - w minionym tygodniu, w czwartek odbył się wernisaż wystawy prac Marcina Podolca. Ekspozycję zatytułowaną "16 prac" będzie można oglądać w Zmianie tematu (ul. Piotrkowska 144, Łódź), a jej kuratorem jest Robert Popielecki. Na ścianach zawisną wydrukowane w dużym formacie rozkładówki z "Fugazi Music Club", plansze z "Czasem", "Wszystko zajęte" i "Podglądu" oraz sporo innych ilustracji, a będzie je można oglądać do 10 maja. Tego samego dnia, tylko że w Poznaniu odbył się inny wernisaż. W winiarni Pod Czarnym Kotem (ul. Wolsztyńska 1) pojawiły się plansze z "Tajemnic Poznania", serialu komiksowego z końca lat czterdziestych ubiegłego wieku, który ukazywał się w popołudniówce "Ekspress Poznański". Od wczoraj natomiast, znowuż w Łodzi, a dokładniej w Łódzkim Centrum Komiksu (ul. Piotrkowska 28) otwarto wystawę Kajetana Wykurza. "Komiksografia" prezentuje niemal kompletny, dotychczasowy dorobek komiksowy artysty w zakresie krótkich historii, a ci którzy wczoraj o 18:00 pojawili się na wernisażu mogli dowiedzieć się czegoś więcej o nowym kajmanowym projekcie, czyli "Portalu".
Prawa do publikacji ostatniego albumu Podolca kupiły dwa wydawnictwa - Bao Publishing oraz Gallimard Jeunesse. To pierwsze operuje na rynku włoskim, a drugie - frankofońskim. "Transakcja" doszła do skutku dzięki zaangażowaniu Szymona Holcmana z Kultury Gniewu i Nicolasa Grivela z Nicolas Grivel Agency. Jak sam Kolec pisze na swoim blogu album ma ukazać się w pierwszej połowie przyszłego roku. Wypada pogratulować autorowi i życzyć sukcesów na obu rynkach! Ale to jeszcze nie wszystko, bo pewien jeż wybiera się za wielką wodę. 9 kwietnia swoją premierę miał pierwszy anglojęzyczny album z przygodami Jeża Jerzego w formie cyfrowej. "George the Hedgehog" trafił na Comixology, która jak wiadomo jest największą tego typu platformą dostępu do niepapierowych komiksów. Przyznam szczerze, że nie umiem dojść ile stron i jakie historie zawiera kosztujący 99 centów "issue 1" serii Tomasza Leśniaka i Rafała Skarżyckiego, ale mam nadzieję, że polski rodzynek nie zginie w natłoku innych pozycji.
Wystawy, wystawy, wystawy - w minionym tygodniu, w czwartek odbył się wernisaż wystawy prac Marcina Podolca. Ekspozycję zatytułowaną "16 prac" będzie można oglądać w Zmianie tematu (ul. Piotrkowska 144, Łódź), a jej kuratorem jest Robert Popielecki. Na ścianach zawisną wydrukowane w dużym formacie rozkładówki z "Fugazi Music Club", plansze z "Czasem", "Wszystko zajęte" i "Podglądu" oraz sporo innych ilustracji, a będzie je można oglądać do 10 maja. Tego samego dnia, tylko że w Poznaniu odbył się inny wernisaż. W winiarni Pod Czarnym Kotem (ul. Wolsztyńska 1) pojawiły się plansze z "Tajemnic Poznania", serialu komiksowego z końca lat czterdziestych ubiegłego wieku, który ukazywał się w popołudniówce "Ekspress Poznański". Od wczoraj natomiast, znowuż w Łodzi, a dokładniej w Łódzkim Centrum Komiksu (ul. Piotrkowska 28) otwarto wystawę Kajetana Wykurza. "Komiksografia" prezentuje niemal kompletny, dotychczasowy dorobek komiksowy artysty w zakresie krótkich historii, a ci którzy wczoraj o 18:00 pojawili się na wernisażu mogli dowiedzieć się czegoś więcej o nowym kajmanowym projekcie, czyli "Portalu".
Nie odnotowałem powrotu Komiksofonu w swoim czasie, więc warto zrobić to teraz - multimedialny wrocławski projekt, w którym muzyka i komiks się przenikają powraca. Bohaterami pierwszej edycji byli Sebastian Skrobol i Konrad Okoński, a choć zmienił się organizator (bo imprezy nie ogarnia już Kultura WROdzona), oraz miejsce (którym był klub Puzzle), to idea pozostała taka sama. Druga edycja tego eventu odbędzie się w najbliższą środę (16 kwiecień) o godzinie 20:00 w klubie Bułka z Masłem (ul. Włodkowica 8a we Wrocławiu). W rolach głównych wystąpią Robert Służały oraz Konrad Czernik, a spotkanie z nimi poprowadzi Bartosz Czartoryski.
Pozostając jeszcze w Poznaniu - dokładnie tego samego dnia w Bibliotece Uniwersyteckiej w Poznaniu (ul. Ratajczaka 38/40) odbędzie się kolejna Poznańska Dyskusyjna Akademia Komiksu. Tematem tego spotkania będzie "Poznańska Dyskusyjna Akademia Komiksu. Jak było, jak jest, a jak będzie". Na spotkaniu przedstawiony zostanie dotychczasowy dorobek PDAK, historia powstania tych cyklicznych spotkań, sylwetki dotychczasowych gości, a także obecne działania związane z komiksowymi spotkaniami w Bibliotece Uniwersyteckiej. Najważniejszym i kluczowym punktem spotkania będzie jednak dyskusja wokół przyszłych edycji Akademii Komiksu. Wszystkich, którym sztuka komiksu nie jest obojętna, serdecznie zapraszamy. Prowadzenie - Rafał Wójcik.
To już szósty raz, gdy Miejski Dom Kultury w Stalowej Woli organizował będzie projekt "Miasto Komiksów". W ogólnopolskim konkursie na najlepszy komiks komiks zaangażowany społecznie mogą wziąć udział rysownicy-amatorzy, w wieku 16-26 lat. Główna nagroda wynosi 3.000 złotych, a wartość wyróżnień sięga 500 złotych. Termin wysyłania prac wyznaczono na 2 lipca 2014. Z nadesłanych prac jury wybierze 15 najlepszych komiksów, a ich autorzy zostaną zaproszeni do udziału w warsztatach komiksowych w Stalowej Woli. Szczegółowe informacje, regulamin oraz formularze zgłoszeniowe znajdują się na stronie projektu, a tak o tym wydarzeniu piszą jego organizatorzy:
To już szósty raz, gdy Miejski Dom Kultury w Stalowej Woli organizował będzie projekt "Miasto Komiksów". W ogólnopolskim konkursie na najlepszy komiks komiks zaangażowany społecznie mogą wziąć udział rysownicy-amatorzy, w wieku 16-26 lat. Główna nagroda wynosi 3.000 złotych, a wartość wyróżnień sięga 500 złotych. Termin wysyłania prac wyznaczono na 2 lipca 2014. Z nadesłanych prac jury wybierze 15 najlepszych komiksów, a ich autorzy zostaną zaproszeni do udziału w warsztatach komiksowych w Stalowej Woli. Szczegółowe informacje, regulamin oraz formularze zgłoszeniowe znajdują się na stronie projektu, a tak o tym wydarzeniu piszą jego organizatorzy:
Dominantą tegorocznej będzie spojrzenie na komiks jako na narzędzie umożliwiające krytyczną obserwację i ocenę zastanej rzeczywistości, a w efekcie jako na katalizator inicjujący konstruktywny proces zmiany społecznej. Nieprzypadkowo najwybitniejsze dzieła sztuki komiksu (jak "Maus" Arta Spiegelmana, "Persepolis" Marjane Satrapi czy "Rany wylotowe" Rutu Modan) są zarazem znakomitymi dokumentami życia codziennego (realizujących ideę "oral history"), jak i przykładami sztuki zaangażowanej, kierującej uwagę odbiorców w stronę najbardziej aktualnych problemów współczesności.
W nawiązaniu do zarysowanej powyżej tematyki, zadaniem uczestników konkursu będzie stworzenie krótkiej historii obrazkowej, opisującej ważny (zdaniem autora/autorki) problem społeczny dostrzegalny w jego najbliższym otoczeniu. Celem powstałych komiksów ma być jednak nie tylko krytyka zaobserwowanych negatywnych zjawisk, ale również próba wskazania możliwych dróg ich pozytywnej zmiany.
I to tyle na dzisiaj - niestety, z nie wszystkim, o czym chciałem napisać w tym tygodniu udało mi się wyrobić, więc pozwolicie, że zaległości nadrobię jutro, w dodatkowym wydaniu Komix-Expressu. Tymczasem na dobranoc i na deser - cztery zdjęcia planu marvelowskich "Strażników Galaktyki":
I to tyle na dzisiaj - niestety, z nie wszystkim, o czym chciałem napisać w tym tygodniu udało mi się wyrobić, więc pozwolicie, że zaległości nadrobię jutro, w dodatkowym wydaniu Komix-Expressu. Tymczasem na dobranoc i na deser - cztery zdjęcia planu marvelowskich "Strażników Galaktyki":
1 komentarz:
"Maus", "Persepolis" i "Rany wylotowe", czyli Najwybitniejsze Dzieła Sztuki Komiksu to "oral history". Reszta komiksowego chłamu to zdaje się "anal history". Stalowa Wola rulez!
Prześlij komentarz