piątek, 29 sierpnia 2008

#49 - Trans-Atlantyk 03

Sequel „Marvels” miał ukazać się w dziesiąta rocznicę wydania tej znakomitej mini-serii. „Eye of the Camera” po pięciu latach od nieudanej premiery ma szansę trafić na rynek już w grudniu. Właśnie na „Marvelsach” wybił się Alex Ross – tak jak Busiek przedstawił bohaterów z zupełnie innej, ludzkiej perspektywy, tak Ross rysował ich w zupełnie innym, fotorealistycznym stylu. W kontynuacji Rossa jednak braknie, a ołówek przejmie Jay Anadeto. W „Oku kamery” znowu spotkamy Phila Sheldona, reportera, który będzie świadkiem najbardziej znaczących wydarzeń w świecie Marvela w latach 70-tych i 80-tych. Zgodnie z zapowiedziami zobaczymy debiut Punishera i pojawienie się  Werewolfa, Man-Thinga i Hellstorma, będziemy świadkami śmierci X-Menów w Dallas podczas „Upadku Mutantów” i morderstwa Elektry, zobaczymy fragment drugiej „Tajnej Wojny” i pozew o rozwód Susan Storm. Całość ma zamknąć się w sześciu zeszytach.

 
Karen Berger, redaktor wykonawczy (czy tak można spolszczyć executive editor?) w Vertigo na 2009 rok zapowiedziała start imprintu Vertigo Crime (będzie to zatem subimprint), którego redaktorem został Will Dennis. W ramach nowej linii mają ukazywać się komiksy kryminalne. Pierwszymi tytułami będą: „Dark Entries”, w którym szkocki prozaik Ian Rankin i rysownik Werther Dell'edera opowiedzą o śledztwie Johna Constantine (tak, tego samego Johna Constantine`a) oraz „Filthy Rich”, autorstwa skądina znanego Briana Azzarello i Victora Santosa. Zapowiada się fajnie, tylko po co od razu nowy imprint robić?
 
W związku z tym, że blogerzy z Kultury Gniewu zdają się być na wakacjach, pozwolę sobie podebrać im news i napisać, że druga część „Berlinu” już jest. Przynajmniej w USA. 196 stron historii, które wyjęło z życiorysu Jasona Lutesa 7 lat, jest już narysowane, zebrane i wydane w jednym tomiku „City of Smoke” czeka teraz na polską wersję. 
 
Smakowita zapowiedz prosto z kraju Terrenace`a i Phillipa, z niedawno zakończonego konwentu Fan Expo. Już w listopadzie rusza czteroczęściowa mini-seria „X-Men/Spider-Man” do scenariusza Christosa Gage`a i z rysunkami Mario Albertiego. A co ekscytującego może być kolejnej trykociarskiej pozycji, podobnej do setek innych? Otóż autorzy skutecznie odcinają się do aktualnych wydarzeń w świecie pająków i mutantów, wracając do korzeni, kiedy Peter chodził z Gwen, a Iceman walczył głównie z pryszczami. Pierwszy zeszyt ma być ostatnim tchnięciem Silver Age, drugi ma traktować o spotkaniu X-Menów po „Masakrze Mutantów” ze Spiderem tuż po „Ostatnich Łowach Kravena”, trzeci ma rozgrywać się podczas „Clone Sagi”, mają pojawić się Wolverine pozbawiony adamentium, Mr. Sinister i Carnage, a czwarty ma rozgrywać się w chwili obecnej. Dwa pierwsze odcinki to mąka na niezły, komiksowy chleb.
 
Na rynku ukazała się pośmiertna książka Willa Eisnera, w której autor „Spirita” opisuje w jaki sposób anatomia, mimika twarzy, ekspresja ciała może wpływać na narrację obrazkową. „Expressive Anatomy for Comics and Narrative” to trzeci tytuł instruktażowy, w którym Eisner dzieli się tajnikami swego warsztatu i komiksową teorią, która jako autor stosuje w praktyce.
Pamiętacie może duńskie karykatury Mahometa, które swego czasy wywołały ideową burzę, która przetoczyła się po mediach i salonach? Burza ta miała właśnie swój niewesoły finał. Dwóch Tunezyjczyków, którzy grozili śmiercią autorom owych ilustracji zostało aresztowanych w lutym, a sierpniu zostali deportowani do swojego rodzimego kraju. 
    

Brak komentarzy: