środa, 25 listopada 2020

#2439 - Jak oni pakują? 06: Nieprzeczytane.pl

Ubite rogi, złośliwi cyrklowcy i błędnie skalkulowane strefy zgniotu – oto prawdziwe koszmary dręczące po nocach komiksiarzy. Nie ma nic gorszego, niż źle zabezpieczona paczka, która może popsuć z utęsknieniem wyczekiwane zakupy. W cyklu "Jak oni pakują?" przyglądam się jak sklepy zajmujące się sprzedażą komiksów dbają o zabezpieczenia swoich przesyłek z komiksami. Dziś na warsztat biorę księgarnię internetową/dyskont Nieprzeczytane.pl

Na Nieprzeczytane.pl zwróciłem uwagę z powodu ich niskich cen. Nie jest to jeden z moich sklepów pierwszego wyboru, gdy przychodzi do comiesięcznych zakupów komiksowych, ale z myślą o cyklu "Jak oni pakują?" postanowiłem ich sprawdzić, biorąc pod uwagę nie tylko jak radzą sobie z kartonami, ale również z innymi rzeczami związanymi z robieniem zakupów. 

Nie przedłużając zbytnio - do dzieła!

UX podczas robienia zakupów:

Bez szału. Jak na standardy e-commerce XXI wieku więcej ponad to, że da się zrobić na Nieprzeczytane.pl w miarę bezboleśnie książkowo-komiksowe zakupy napisać nie mogę. Z niczym nie miałem problemu, w zasadzie wszystko jest na swoim miejscu, a całość trzyma pewien "dyskontowy" standard. Nie mam więc na co narzekać.

Oferta komiksowa i ceny:

Jedno i drugie są na dobrym poziomie. Według Ceneo ceny na Nieprzeczytane.pl są bardzo konkurencyjne, przynajmniej na chwilę obecną. Jest też w czym wybierać - w zasadzie bieżąca oferta wszystkich dużych wydawnictw komiksowych jest tutaj dostępna.

Koszty dostawy:

Niestety, bez względu na wartość zamówienia na Nieprzeczytane.pl zawsze zapłacimy za przesyłkę. Koszty dostawy zaczynają się od 5.99 (odbiór w ramach paczki w ruchu, po zrobieniu przelewu). Nie ma możliwości wysłania paczki za granicę i nie można zamówionego towaru odebrać osobiście.


Jak oni pakują?

Tak odebrana paczka prezentuje się na pierwszy rzut oka. Karton jest dość cienki:




Nożyczki idą w ruch, zaglądamy do środka:

Pierwsze wrażenie złe nie jest - obfitość naprawdę solidnego wypełnienie pustej przestrzeni w środku pudełka na plus.



Do czego można się przyczepić? Komiksy nie są w całości "okryte" wypełnieniem. Jakby paczka spadła lub doszło do jakiegoś innego mechanicznego uszkodzenia to chroni je jedynie cienki karton. Moim zdaniem wystarczyło pokryć je choćby pojedynczą warstwą folii bąbelkowej, co w kombinacji z gęstym wypełnieniem zdałoby w tym przypadku egzamin.



Podsumowując - jakość pakowania na Nieprzeczytane.pl nie odbiega od dyskontowych standardów, jest porównywalna z tym, co oferuje Mestro czy Aros. Do jakości oferowanej w tym względzie przez Gildię sporo brakuje.

Terminowość:

Swoje zamówienie złożyłem w poniedziałek 9 listopada. W koszyku wylądowały samy produkty z dostępnością na poziomie do 48 godzin. Jako opcję dostawy wybrałem "paczkę w ruchu", a więc czas dostawy miał wynieść maksymalnie 2 dni robocze. Spodziewałem się, że paczkę otrzymam po weekendzie (bo 11 listopada), w poniedziałek 16 listopada, no może we wtorek. Zależało mi, żeby przyszła przed czwartkiem, więc chyba powinni się wyrobić, prawda? 

Niestety, już 12.11 otrzymałem informację, iż "z powodu problemów logistycznych związanych z dostarczeniem produktów od naszego dostawcy, wysyłka Twojego zamówienia może nastąpić później, niż przewidywaliśmy". Ostatecznie paczka trafiła do kiosku w sobotę 21 listopada, a więc w sumie 12 dni od daty zamówienia.

Czy miałem po prostu pecha i opóźnienie mojej paczki można potraktować, jako odosobniony przypadek? Na Opineo, specjalistycznej platformie gromadzącej opinie konsumentów, nie brakuje podobnych przypadków. W samym listopadzie 6 na 30 komentarzy było negatywnych i dotyczyły one właśnie terminu realizacji zamówienia. Patrząc na opinie klientów pozostawione na Ceneo również ten wątek pojawia się często. Sama ocena wystawiona Nieprzeczytane.pl przez użytkowników Ceneo to obecnie 3,5 gwiazdki i 61% pozytywnych ocen w ostatnich ciągu 30 dni.

Kwestia pandemii i obecnej sytuacji? Być może, ale nieco wcześniej składałem zamówienie na Tantis.pl i takich problemów nie miałem.

Generalnie, w kwestii opóźnienia w realizacji zamówienia nie wyciągałbym żadnych daleko idących wniosków, ale planując zakupy komiksowe i biorąc pod uwagę Nieprzeczytane warto pamiętać o tym, że dostarczenie przesyłki może się obsunąć.

To tyle! Zachęcam również do dyskusji na temat jakości pakowania w komentarzach, tu pod postem, jak i na FB. Śmiało, przedstawiajcie swoje własne wrażenia z zakupów na danej stronie, w końcu im więcej opinii, tym lepiej!

Chciałbym również bardzo wyraźnie zaznaczyć, że teksty, które ukazują się w ramach "Jak oni pakują?" nie mają charakteru reklamowego. Żaden sklep nie płaci (czy to w komiksach czy pieniędzmi, które niechybnie wydałbym na komiksy) za zamieszczenie opinii o nim na stronie. Ba, ci u których zaopatruje się w komiksy, mogą nawet nie mieć pojęcia w co się pakują, gdy robię u nich zakupy

4 komentarze:

damciban pisze...

Kupuje od nich już naprawdę długo. nigdy nie miałem problemów z żadną paczką. Cenowo są zazwyczaj jedną z najtańszych opcji, co w porównaniu z np Gildią przekłada się na jakieś +- 50 zł zaoszczędzone przy zamówieniu na 350 zł. Faktycznie w tym roku jakoś paczki idą dłużej, ale mi się jakoś nigdy nie śpieszy. Poza tym myślę, że jest to spowodowane rokiem 2020. Od siebie mogę tylko polecić z czystym sumieniem.

Kuba Oleksak pisze...

Dzięki za komentarz!

Anonimowy pisze...

Ja własnie wczoraj dostałem informację o opóźnieniu.
Zaproponowano mi modyfikację zamówienia ale brak kontaktu ze sprzedającym.
Po przeczytaniu Twojego opisu sytuacji chyba zrezygnuję z zamówienia.

panAeL pisze...

Dołączam się do narzekań na czas dostawy. Na ostatnią paczkę czekałem prawie dwa tygodnie.
Do uwag dodam też, że podczas składania zamówienia nie ma możliwości wpisania dodatkowych uwag. Wykorzystuję to pole w innych księgarniach jako miejsce na prośbę o solidne spakowanie (jeśli nie pomoże, to przynajmniej nie zaszkodzi ;) ). Na Nieprzeczytane poprosiłem o to w trakcie telefonu na infolinię. Mimo to poziom zabezpieczenia był... mocno dyskusyjny.

Ale zawsze dodają zakładki ;)