wtorek, 19 lutego 2019

#2480 - Komix-Express 416

W minionym tygodniu na oficjalnym profilu FB Kolorowych (nie wiecie, że coś takiego mamy? KLIK!) informowałem, że na Warsaw Comic Con pojawi się autentyczny twórca komiksowy. Macie u mnie duże piwko jeśli bez sprawdzania Wiki albo Comicvine wiecie kim jest Stephen B. Scott. Flaszkę, jeśli po prostu wiecie - pisałem wtedy (dość złośliwie, przyznaje!) zwracając uwagę, że z żadną gwiazdą przemysłu obrazkowego nie będziemy mieć do czynienia. Jak teraz o tym myślę to może rzeczywiście mogłem podarować sobie ironizowanie i napisać po prostu, że w Nadarzynie pojawi się trzeciorzędny rysownik z USA. Kropka. Niemniej, za tamtą wypowiedź dostało mi się. Zarzucono mi, że się przypierdalam, pardon my french, że się nie znam, że czepiam się fajnego w gruncie konwentu, a moje argumenty są z dupy, bo nie byłem i nie widziałam ("wypadałoby by się przejechać, porozmawiać z autorami i dowiedzieć czegoś więcej"). Padły - dość klasyczne - zarzuty, że jestem polaczkiem, hejtuje bez powodu i sakramentalnie nie podoba się? zrób lepiej!. To wszystko!



Może kiedyś osiągniesz odrobinę tego co autor komiksów z którego tak płytko szydzisz - padło w wielkim finale. Bum! Byłem trochę zdziwiony, bo nie uważam, żebym napisał jakąś kontrowersyjną opinię i niczym specjalnym sobie na takie oranie nie zasłużyłem. Stwierdziłem, złośliwie, bo złośliwie, fakt. Niby dzień, jak co dzień w polskich internatach i nawet myślałem, żeby coś napisać, ale dopadł mnie weekend, czas dla rodziny i mycia kibla, więc... Jednak dość niespodziewanie (iście komiksowe "WTEM!") w roli mimowolnego adwokata zjawia się Krzysztof Tymczyński z Image Comics Journal i w fenomenalnym stylu mnie wyręcza. Pozwolę sobie zacytować kolegę z komiksowa w tym temacie:

Prawdą jest, że rysował przygody Hulka, ale nikt nie wspomina iż były to cztery numery elseworldowej serii dla dzieci. Rok 2008. Prawdą jest, że rysował przygody Batmana, ale nikt nie wspomina iż były to trzy numery w których zastępował Tony'ego Daniela, by ten mógł w spokoju rysować inny projekt. Rok 2011. Prawdą jest, że rysował przygody JLA, ale nikt nie wspomina iż był to cały jeden numer z 2000 roku, gdzie awaryjnie zastępował Howarda Portera

(...)

Scott pracował także w Image. I to też jest prawda. Ale trzymajcie się mocno. Cały jego dorobek w tym wydawnictwie to... udzielenie pomocy Tony'emu Danielowi w narysowaniu darmowego zeszytu "The Tenth #1/2". Konkretnie - wykańczanie jego szkiców. Rok 1998!

Kurtyna. Całość macie tutaj. Przeczytajcie i dajcie lajka, bo warto.

Tadeusz Baranowski kończy prace nad ostatnim albumem z udziałem Fruwaczków. Pozostało mi do naszkicowania 6 ostatnich plansz do mojego "najostateczniejszego" albumu o Fruwaczkach. Niebawem będę je rysował tuszem - komentował na swoim profilu na FB. W pracach nad komiksem pomoże mu Aleksandra Spanowicz. Artystka współpracowała już przy odtwarzaniu kolorów do komiksów "Jak ciotka Fru-Bęc uratowała świat od zagłady" i "To doprawdy kiepska sprawa kiedy bestia się pojawia". Z efektów jej pracy nestor polskiego komiksu był bardzo zadowolony. Będę pilnował malowania. Wykluczam jakiekolwiek malowanie komputerowe. Pędzelkiem i akwarelą. Rozmawiałem już z panią Spanowicz, która doskonale skopiowała kolor do zaginionych oryginałów, i ona wyraziła chęć, aby to kontynuować. Dla mnie dzisiaj pomalowanie jednej planszy to około 3 dni pracy. Razy 40, to kolejny rok pracy. Nie mam już tyle czasu. Mam też jeszcze inne zadania do wykonania. No i moje oczy. Myślę, że się rozumiemy z Olą i ona to zrobi obecnie lepiej niż ja - podsumowuje Baranowski.


Jak donosi Polskie Stowarzyszenie Komiksowe komiksiarze dla WOŚP`u zebrali 22 036 złotych w tym roku - 4 462 złote udało się zgarnąć na stoisku, a kolejne 17 574 złote pozyskano na aukcjach.

And the winners are... Znamy zwycięzców szóstej edycji "Złotych Kurczaków", festiwalu polskiego komiksu niezależnego. Na uroczystej gali wręczenia nagród, która miała miejsce w sobotę 16 lutego w FANDOMie (plac Grunwaldzki 6) uhonorowano:

Najlepszy zin – "Biceps" #9
Najlepszy scenarzysta – Karol Kalinowski ("Turbolechici", "Furkot")
Najlepszy rysownika – Henryk Glaza ("The UnderHogs")
Najlepsza okładka – "Biceps" #9 (Filip Myszkowski)
Najlepszy debiut – Błażej Milewski ("Las")
Najlepszy komiks – "Melon Integral" #3

Naszym skromnym zdaniem była to najlepsza impreza z niezależnym drobiem w tytule na przestrzeni tych sześciu lat. Cieszy Nas bardzo fakt, że bawicie się razem z nami i nie brakuje Wam pary mimo upływającego czasu. Oby komiks niezależny rósł w siłę jeszcze bardziej - czytamy w podsumowaniu imprezy, które opublikowano na oficjalnym profilu ZK. A tymczasem niezawodny Jerzy Łanuszewski przygotował listę sześciu najlepszym zinowych premier, które miały miejsce na wrocławskiej imprezie. Po zestawienie odsyłam na serwis IGN.

Kurczaki za nami, a przed nami druga edycja Rumia Comic-Con na którą zapraszamy wraz z Łukaszem Kowalczukiem i Stają Kultura - Biblioteka Rumia. Impreza odbędzie się 2 marca 2019 roku. Czego można spodziewać się po jedynym słusznym polskim konwencie, który w nazwie używa sformułowania Comic-Con? To kameralna impreza z udziałem gwiazd polskiego komiksu i atrakcjami dla osób w każdym wieku. Skupiamy się na historiach, sztuce, procesie twórczym, autorach, czytelnikach. Uczestnicy festiwalu będą mogli posłuchać rozmów z autorami oraz wykładów, obejrzeć filmy animowane i wystawy, poczytać komiksy z największej publicznej kolekcji w kraju, wziąć udział w warsztatach, zakupić nowości wydawnicze i wydania archiwalne, pograć w stare gry video oraz gry figurkowe.

Atrakcje? I to jakie! Warsztaty, wystawy, prelekcje, wystawy, no i spotkania z gośćmi. W Rumi pojawią się między nimi Bartosz Sztybor, Berenika Kołomycka, Dominika Węcławek, Maciej Czapiewski, Piotr Nowacki, Jacek Frąś, Szymon Holcman, Kajetan Kusina i inni. Niestety, w ostatniej chwili swój wyjazd odwołała Kasia Niemczyk, tłumacząc się względami zdrowotnymi, ale i tak line-up wygląda bardzo atrakcyjnie. Nie zapomnijmy o premierach! Na RCC pojawi się antologia "Cymielia" wydawnictwo Słowobraz przywiezie nowego "Tylera Crossa", wydawnictwo KBOOM przybędzie z "Podwodnym Spawaczem" i "Drakulą" (prapremiery!), Henryk i Tomasz Kaczkowski będą sprzedawali "Doom Pipe". Wpadajcie!

Pozostając jeszcze w temacie konwentów przenosimy się do w moje rodzinne strony - Małopolskie Studio Komiksu potwierdziło, że 8. Krakowski Festiwal Komiksu odbędzie się w dniach 30-31 marca. O programie jeszcze zbyt wiele nie wiadomo, ale opublikowano oświadczenie następującej treści:

W programie przewidziane są spotkania autorskie z gośćmi z Polski i zagranicy, panele dyskusyjne, wykłady oraz warsztaty komiksowe dla dzieci i młodzieży, a także pokaz filmów animowanych, pokaz cosplay i pokaz budowania z klocków Lego. Festiwal uświetni wystawa przygotowana z okazji 60-lecia Smurfów.

Nie zabraknie także nieodłącznej, komiksowej giełdy, na której - jak co roku - będzie można kupić najciekawsze polskie i zagraniczne komiksy. Wydawcy przygotowują na festiwal kilka komiksowych premier, a my zapraszamy ich autorów. Będzie okazja do zdobycia autografów i rysunków od Waszych ulubionych twórców.

It`s official - Ben Affleck potwierdził, że rezygnuje z roli Mrocznego Rycerza i nie pojawi się w najnowszej produkcji z jego udziałem, czyli "The Batman" w reżyserii Matta Reevesa. W rozmowie z Jimmy`m Kimmelem przyznał się do porażki. Próbowałem wyreżyserować wersję tego filmu, pracując z bardzo dobrym scenarzystą, ale po prostu nie mogłem się dopasować do tej wizji. Po prostu nie mogłem tego rozgryźć. I dlatego nadszedł czas, by ktoś inny się za to wziął. Mają tam naprawdę bardzo dobrych ludzi - komentował. Trudno mówić w tym przypadku o jakimkolwiek zaskoczeniu, bo nieoficjalnie już od dłuższego czasu było wiadomo, że Ze słowami pożegnania pospieszył Zack Snyder, według którego Batfleck to najlepszy z Batmanów, który pojawił się na wielkim ekranie.

Kto po Afflecku? Według plotek rozpuszczanych przez serwis "Revenge of the Fans" pelerynę miałby przejąć Armie Hammer, 32-letni aktor znany między innymi z "The Social Network", "The Lone Ranger", "The Man from U.N.C.L.E.". Hammer miał brać udział w rozmowach z przedstawicielami studia, ale sprawa została szybko zduszona w zarodku. Nikt, kto może dać mi tę pracę nie pytał o to czy jestem zainteresowany - tak odniósł się do całej sprawy główny zainteresowany. Gdyby jednak rzeczywiście zatrudniono Hammera do odegrania roli Gacka mielibyśmy do czynienia z nielichym chichotem historii. George Mille pracując nad ostatecznie anulowanym "Justice League Mortal" właśnie jego widział, jako Batmana...

#80. edycja podcastu Kadr Ci w oko już dostępna!

Ale się ładnie wszystko zgrało. Szóste Złote Kurczaki, trzecie urodziny podcastu i osiemdziesiąty odcinek. W związku z tym odcinek nieco inny niż zazwyczaj, ponieważ pojawiają się goście i blisko połowę czasu mówimy o święcie komiksu niezależnego. Ale to nie wszystko - ruszyły dwa nowe seriale, a i dla samych komiksów znalazło się trochę czasu."

Klikajcie i słuchajcie!

Brak komentarzy: