poniedziałek, 27 czerwca 2022

#2465 - Trans-Atlantyk 445

Z okazji 40. urodzin Marvel/Miraclemana wydawnictwo Marvel Comics zaprezentowało serią alternatywnych okładek, które ozdobią kilkanaście numerów poszczególnych serii we wrześniu. Jak można było się spodziewać, to jeszcze nie wszystko! W ramach jubileuszu postaci stworzonej przez Mick Anglo w 1953, ale potem zreinterpretowanej przez Alana Moore`a i Garry`ego Leacha w 1982 (i właśnie do tej daty odnosi się wspomniana "czterdziestka") ukaże się specjalny one-shot. Na łamach "Miracleman" #0 opublikowane zostaną nowe historie autorstwa między innymi Jasona Aarona, Mike'a Carey`a, Ty Templetona i Ryana Stegmana. Oprócz tego, w komiksie znajdzie się miejsce dla historii stworzonej przez Neila Gaimana i Marka Buckinghama, która służy jako preludium do nadchodzącego nowego rozdziału w historii "Miraclemana". Tak, tak, wszystko wskazuje na to, że Marvel wreszcie ruszy z publikacją sagi "The Silver Age", która na swój finał czeka od 1992. Nakładem Eclipse Comics ukazał się tylko jeden zeszyt "Miracleman" #23 autorstwa wspomnianego duetu i to właśnie on zostanie wydany z #1 w październiku. Kolejny numer, który Gaiman i Buckingham mieli skończony przed kilkoma dekadami, ukaże się w listopadzie, a #3 - z całkiem nowym materiałem - w grudniu. Pierwotnie Marvel planował ruszyć z tym projektem w 2016 roku, ale z powodu "problemów prawnych" nie było to możliwe. Czy uda się teraz?


Jak zwrócił uwagę Łukasz Kowalczuk - w USA pierwsze amerykańskie wydawnictwo uznało związek zawodowy założony przez "komiksiarzy". Niewielka oficyna Seven Seas Entertainment dobrowolnie uznała istnienie United Workers of Seven Seas. Dodajmy, że nieco wcześniej, pracownicy Image Comics dołączyli do Communications Workers of America, jako Comic Book Workers United.  Niestety, ich inicjatywa nadal pozostaje nieuznawana przez władze wydawnictwa. Generalnie, szefowie Image bardzo niechętnie wypowiadają się na ten temat. Zamiast tego wolą koturnowe deklaracje dotyczące tego, jak to Image Comics broni praw twórców komiksowych i od swego zarania było odpowiedzią na skandaliczne praktyki DC i Marvela. W oficjalnej komunikacji zaznaczono również, że jedną z inspiracji "ojców-założycieli" wydawnictwa były działania Neala Adamsa na rzecz uzwiązkowienia w środowisku komiksowym, z których ostatecznie nic nie wyszło.

"Abolition of Man" będzie pierwszym komiksem, którego oprawa graficzna została w całość stworzona (wygenerowana?) przez sztuczną inteligencję, a konkretnie przez MidJourney AI. Nominowany do Nagrody Eisnera artysta Carson Grubaugh "zlecił" przygotowanie rysunków generatorowi obrazów, który działa poprzez reagowanie na monity tekstowe od użytkownika. Podstawą do działań MidJourney AI były teksty wykładów C.S. Lewisa oraz jego książka "The Abolition of Man". Efekt tych starań zostanie pomieszczony w czteroczęściowej mini-serii, która ukaże się nakładem Living the Line Books we współpracy z Diamond Comics jeszcze w tym roku. Premierowy zeszyt znajdzie się w sprzedaży w październiku 2022.

Jeśli uważacie, że polskim wydawcom zdarzają się wpadki nieprzystające "profesjonalnym" oficynom, to słuchajcie tego - drugi omnibus "100 Bullets" trafił na półki księgarskie chudszy o osiem zeszytów. Zgodnie z pierwotnymi zapowiedziami, na to tomiszcze miały się składać nie tylko numery #59-100 regularnej serii, ale także osiem zeszytów "100 Bullets: Brother Lono". Jak się jednak okazuje, DC Comics błędnie zapowiedziało włączenie do tej edycji mini-serii z 2012 roku. Wydawnictwo przesłało do wszystkich retailerów poprawną informację w tej kwestii i zapewniło, że będzie przyjmować ewentualne zwroty. Według "Bleeding Cool" mamy do czynienia z jednym z najlepiej sprzedających się tytułów DC Comics w księgarniach w tym roku, co oznacza, że pula "wybrakowanych" egzemplarzy i niezadowolonych klientów może być całkiem duża. W dodatku kolekcjonerzy, którzy celowali w wypasioną edycję i kompletną "100 Naboi" w wyniku wpadki DC muszą obejść się ze smakiem i mogą poczuć po prostu oszukani. Co gorsza, dokupienie osobno trejda "Brother Lono" może okazać się utrudniono, bo... nakład się już wyczerpał.

"Shakespeare Unleashed" - taki tytuł będzie nosić kontynuacja "Classic Monsters Unleashed", komiksowej antologii horroru, która biła rekordy na Kickstarterze. Jak sam tytuł wskazuje, będzie to zbiór remixów, w którym klasyczne dzieła Williama Szekspira zostaną przerobione na utwory utrzymane w estetyce grozy. W środku będzie roić się od klasyków - Makbet, Hamlet, Romeo i Julia... Nad całością ma czuwać redaktor James Aquilone, a wśród twórców znajdziemy takie nazwiska, jak  Joe R. Lansdale i Kasey Lansdale, Ian Doescher, Cullen Bunn, Seanan McGuire i Jonathan Maberry. Kampania na największym portalu crowdfundingowym ma ruszyć już wkrótce.

On-going "Detective Comics" doczekał się nowego logotypu zaprojektowanego przez Darrana Robinsona. Zacznie się on pojawiać na okładkach serii wraz z przejęciem jej przez nowy zespół kreatywny - Ramę V i Rafaela Albuquerque - co będzie miało miejsce w numerze 1062, którego premierę zaplanowano na 26 lipca. Warto uściślić, że zmienione zostało nie tylko logo, ale cała estetyka i wygląd okładki. Wygląda... spoko?  Dodajmy, że Robinson ma już na swoim koncie podobne zlecenia dla DC Comics, między innymi na potrzeby "Batman Beyond: Neo-Year" i "Supergirl: Woman of Tomorrow". "Magazyn Kreski" zwrócił uwagę na pewne podobieństwo z logiem "Stranger Things", co zresztą wiele osób wytknęło samemu Robinsonowi. "Jest to czcionka z 1977 roku o nazwie ITC Benguiat zaprojektowana przez Eda Benguiata" - wyjaśniał autor na Twitterze. "Jest również wariacją na temat czcionki, której sam Stephen King używał w przypadku okładek swoich wczesnych powieści. Oczywiście, to właśnie ona zainspirowała logo Stranger Things, ale to nie jest ten sam font".

Zgodnie z przewidywaniami ilustracja, która posłużyła jako okładka do pierwszej księgi "The Dark Knight Returns" osiągnęła zawrotną cenę na aukcji. Dzieło autorstwa Franka Millera, Lynn Varley i Klausa Jansona osiągnęło rekordową cenę zarówno, jeśli chodzi o Batmana, jak i twórczość Millera. Sprzedano ją za kwotę 2,4 miliona dolarów. Poprzednie rekordy należały do ilustracji Neala Adamsa, która posłużyła jako okładką "Batman" #251 z 1973 roku. W 2019 sprzedano ją za 600 tysięcy zielonych. Z kolei w przypadku Millera, inny cover "DKR" osiągnął cenę $478,000.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz